Oct 11, 2010

--- Tanda Kasihku ----

Memandang wajah dukamu
Dadaku dihimpit padu
Mendengar sayu suaramu
Jantungku berentak sendu
Melihat titis airmatamu
Hatiku diasak pilu

Tak mampu membatu
Langkah ku ke arahmu
Agar dapat ku peluk dirimu
Agar dapat ku dengar rintihmu
Agar dapat ku sapu airmatamu

Tenangkan kesedihan itu
Ku kongsi duka lara mu
Usah ditanya mengapa begitu
Kerna aku sendiri tidak tahu

Cuma dengar hatiku berkata
Apa yang ku rasa itulah alasannya
Dirimu amat aku cinta
Kerna kesedihan itu aku turut terluka

Jika senyum itu
Sekadar menutup wajah duka
Jika tawa ria itu
Hanya tuk melindungi lara jiwa

Akan ku katakan padamu
Buangkan manis senyum itu
hentikan hilai tawa itu
menangislah semahu hatimu
aku ada disini bersamamu

Hadirku bukan hiasan
Sayangku bukan paksaan
Janjiku bukan mainan
Dirimu bukan bebanan

Datangi aku dengan deritamu
Tinggalkan aku dengan bahagiamu
Itulah tanda kasihku


Namun harus kau tahu
Kasihku tak sehebat kasih-Nya


Bila Allah pantas memakbulkan doamu itu kerna DIA menyayangimu...
Bila Allah lambat memakbulkan doamu itu kerna DIA ingin mengujimu...
Bila Allah tidak memakbulkan doamu itu kerna DIA sedang merancang sesuatu yg lebih baik untukmu...
Sentiasa berbaik sangka pada-Nya kerana setiap masa kasih sayang Allah mendahului kemurkaan-Nya

No comments:

Post a Comment