Dec 10, 2010

Ku berjanji kerna Cinta vs Mungkin

Lagu terbaru dari Anuar Zain - KU BERJANJI KERNA CINTA...best...






tapi rasanya yang ini kekal lagu yang paling saya suka...MUNGKIN...sangat best





Enjoy!!

oh lepas dah enjoy untuk yang muslim boleh melawat ke page ni sedikit sebanyak leh bantu kawan-kawan semua memanfaatkan hari Jumaat yang mulia ni...

Bergembira dengan cara yang diredhai hehe...peace!!!

Dec 9, 2010

Just for your Birthday

- Dedicated to Tek -

It’s your birthday..
What should I get for you?
Honestly, I don’t know...
What suits you best?
If it’s a blouse what color should I pick?
If it’s a T-shirt what style you like most?
If it’s a handbeg...shoes..shawl...
I just can’t make up my mind..
So for now...
I just want to tell you that....
I think I like these songs...hehehe

”I‘ll be there for You” by The Rembrandts
...
No one could ever know me, no one could ever see me.
Seems you're the only one who knows what it's like to be me.
Someone to face the day will, make it through the rest with,
someone I'll always laugh with.
Even at my worst, I'm best with you...
...


"Put Your Records On" by Corinne Bailey Rae
...
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright
The more you stay the same, the more they seem to change.
Don't you think it's strange?

Girl, put your records on, tell me your favourite song
You go ahead, let your hair down
Sapphire and faded jeans, I hope you get your dreams,
Just go ahead, let your hair down.

You're gonna find yourself somewhere, somehow.

'There was more than I could take, pity for pity's sake
Some nights kept me awake, I thought that I was stronger
When you going to realise, that you don't even have to try any longer.
Do what you want to
...


"Kind & Generous" by Natalie Merchant
...
I want to thank you
For so many gifts
You gave with love and tenderness
I want to thank you

I want to thank you
For your generosity
The love and the honesty
That you gave me

I want to thank you
Show my gratitude
My love and my respect for you
I want to thank you
...


But I love this song very very much...

"Teman Terulung" by Anuar Zain
...
Paling agung teman terulung,
Tenunan emas sayap hidup ku
Tak ingin ku undur bertamu,
Bertakhta teguh,
Ke akhir waktu
...



I guess
I've said what I want to say...
I love you...
It’s true that I can’t be with you all the time...
but it’s not a lie that I’ll always be there for you...
I’ll try to be your loyal and true friend until the day you don't need me anymore...
NO!!! (sila baca sambil geleng kepala)
I’ll be your true friend forever even when you don't need me anymore...

Thank you Allah....(for bringing you into my life)..... :)


Happy Birthday Wak!!!!!


True friends are a single soul in different bodies”
[ Ali i“bn Abi Talib (RA)]


"We are loyal and faithful to our friends to the extent we share their troubles as well as their joys. If we cannot weep when our friends weep and rejoice when they rejoice, we cannot be regarded as faithful friends."
[ M. Fethullah G├╝len ]


"A friend cannot be considered as friends until he is tested in three occasions; in time of need, behind your back and until after your death."
[ Ali ibn Abbi Talib (RA)]

Oct 20, 2010

Drama tak Berkamera

Setelah melalui dan melihat pelbagai ragam kehidupan. Kadangkala teringin nak merakamkan babak-babak menarik ini menjadi sebuah drama yang dapat dipentas dan dipertontonkan. Ragam yang tak sunyi dari kegembiraan dan kesedihan. Ada yang diberi kegembiraan sampai terasa ingin melompat tinggi hingga menyentuh langit. Ada yang bersedih hingga terasa hatinya hancur luluh tiada lagi airmata, tak mampu menangis lagi.

Tetapi dengan bakat yang terhad dan pengetahuan yang boleh dikatakan menghampiri 0 dalam bidang penulisan skrip...rasa agak kerdil diri nak mencuba. Agak-agak kalau cubaan macam dibawah ni boleh dikira ada bakat ker...

Tajuk: Drama tak berkamera

Scene 1
Lokasi : Lebuhraya BUKE menghala ke Damai

Deeya : Yang, u confirm ke dia tak ada kat rumah? I takut ler kalau dia ada.
Atie : Kan i dah cakap, dia bagitahu dia kerja pukul 8 tadi...so pukul 4 nanti baru dia balik. Apa la yang u takut sangat.
Nur : Hahaha u ni Deeya kelakar ler...

Suasana di dalam kereta riuh dengan gelak tawa bila Atie dan Deeya mula mengimbau kenangan zaman mereka belajar bersama. Sikap penakut Deeya rupanya yang menjadi sebab keakraban mereka.



Scene 2
Lokasi : Melepasi guard house Kondo Armada

Atie : Ni nak cek dulu kereta dia ada ke?
Deeya : A’ah bagus juga tu...i takut ler yang kalau buatnya dia balik awal i tunggu dalam kereta je lah yea..
Nur : Tak abis-abis dengan penakut dia...

Atie melencongkan kereta ke bahagian parking...

Atie : Ok....Wish ada...
Deeya : Alamak dia ada ker???.
Atie : Kita tengok MyVi ada ke tak...

Kereta memasuki aras 2 parking lot...

Atie : Ya Allah...MyVi ada le...
Nur : Mana?
Atie : tu...macam mana ni?
Deeya : Alaaa yang...i tunggu dalam kereta k...u naik dengan Nur je la yea. Tengok ni tangan i dah sejuk dah.

Deeya hulurkan tangan kepada Atie dan kemudian pada Nur. Atie dan Nur tergelak tak tahan melayan takut si Deeya yang nampaknya panik dengan salah jangka situasi kehadiran kami ke rumah Atie untuk mengambil barang. Seperti dipersetujui hanya Atie dan Nur yang turun.

Scene 3
Lokasi: Di unit kondo Atie

Nur menunggu Atie membuka kunci rumah. Agak terkejut apabila suami Atie berdiri di depan apabila pintu dikuak. Atie dan Nur melangkah masuk dengan tenang.

Ari : Ada cleaner datang...i panggil cuci rumah...
Atie : hah..

Atie mengikut suaminya ke tingkat atas, manakala Nur ke dapur mencuci tangan yang terasa melekit.
Seketika kemudian..

Atie : Wak!

Nur bergegas naik ke tingkat atas. Terpaku seketika bila melihat ada seorang gadis bertudung duduk di atas sofa di ruang tamu tingkat atas. Atie duduk menghadap sisi gadis tersebut manakala suami Atie berdiri mengadap mereka. Gadis itu tunduk menekur lantai. Atie cuba mengawal dirinya.

Atie : u ni sapa?
Ari : dia kawan i...
Atie : u buat apa kat rumah i...rumah anak-anak i...hah?
Ari : kan i dah bagitahu dia kawan i...staf i ...

Jika katakan:-

Situasi diatas berlaku ketika Atie dan Ari dalam proses untuk bercerai. Keesokannya adalah hari sebutan kes mereka di mahkamah syariah. Telah hampir sebulan lebih Atie dan anak-anaknya tinggal bersama ibubapa Atie. Manakala Ari kekal tinggal di rumah kelamin mereka dengan perjanjian rumah tersebut akan diserahkan kepada anak-anak mereka nanti.

Walaupun tinggal berasingan, Ari bebas untuk datang pada bila-bila masa ke rumah keluarga Atie untuk berjumpa anak-anaknya. Dia juga dilayan dengan baik oleh keluarga Atie. Anak-anak juga dibenarkan untuk bermalam bersama Ari di rumah kelamin mereka.

Adakah situasi mereka (dalam proses untuk bercerai) boleh membenarkan perlakuan suaminya membawa balik perempuan lain ke dalam rumah kelamin mereka dengan alasan hanya untuk berbual.

Emmm kalau saya tunjukkan skrip ni pada orang yang tak sekolah pun agaknya dia leh terima ker fakta-fakta dalam kes nih...emmm susah kan tulis skrip nih...

Saya terfikir juga untuk letak sebab lain yang menjadi punca perceraian (lari dari kebiasaan drama kat tv) contohnya sebab isteri tertidur ketika menidurkan anak dan tak sedar suaminya pulang jam 12 pagi.

Mungkin kalau cerita yang ditonjolkan itu berbeza dari kebiasaan mungkin akan dapat menarik lebih ramai penonton. Kalau selalu dihidangkan dengan cerita yang sama, orang pun muak nak tengok. Jangan kata orang, saya sendiri pun tak hingin nak duduk mengadap tv.

Tapi cerita saya ni lain dari kebiasaan ker????

Emmm kalau orang tanya saya pasal alasan si suami tu satu je yang saya akan buat....

HA HA HA HA HA HA !!! ko ingat aku BODOH......


Teringat petikan dari drama Korea: Boys over Flowers...lebih kurang begini bunyinya:-

---> Kalau minta maaf tu dah cukup, apa guna ada polis dan undang-undang!


Berhati-hatilah dalam perlakuan dan perbuatan kita kerana akibatnya mungkin akan menyebabkan kita hilang segala-galanya. Mungkin tidak bermaksud tetapi yang salah tetap salah. Pada yang percaya pada Allah mungkin akan bisa meneruskan hidup....

Oct 11, 2010

--- Tanda Kasihku ----

Memandang wajah dukamu
Dadaku dihimpit padu
Mendengar sayu suaramu
Jantungku berentak sendu
Melihat titis airmatamu
Hatiku diasak pilu

Tak mampu membatu
Langkah ku ke arahmu
Agar dapat ku peluk dirimu
Agar dapat ku dengar rintihmu
Agar dapat ku sapu airmatamu

Tenangkan kesedihan itu
Ku kongsi duka lara mu
Usah ditanya mengapa begitu
Kerna aku sendiri tidak tahu

Cuma dengar hatiku berkata
Apa yang ku rasa itulah alasannya
Dirimu amat aku cinta
Kerna kesedihan itu aku turut terluka

Jika senyum itu
Sekadar menutup wajah duka
Jika tawa ria itu
Hanya tuk melindungi lara jiwa

Akan ku katakan padamu
Buangkan manis senyum itu
hentikan hilai tawa itu
menangislah semahu hatimu
aku ada disini bersamamu

Hadirku bukan hiasan
Sayangku bukan paksaan
Janjiku bukan mainan
Dirimu bukan bebanan

Datangi aku dengan deritamu
Tinggalkan aku dengan bahagiamu
Itulah tanda kasihku


Namun harus kau tahu
Kasihku tak sehebat kasih-Nya


Bila Allah pantas memakbulkan doamu itu kerna DIA menyayangimu...
Bila Allah lambat memakbulkan doamu itu kerna DIA ingin mengujimu...
Bila Allah tidak memakbulkan doamu itu kerna DIA sedang merancang sesuatu yg lebih baik untukmu...
Sentiasa berbaik sangka pada-Nya kerana setiap masa kasih sayang Allah mendahului kemurkaan-Nya

Aug 30, 2010

Berjalan Bersama Walau Tak Seiringan

Telah jauh kita berjalan
Merentasi masa yang tak berulang
Telah jauh kita tinggalkan
Memori yang tak akan hilang

Selamat Ulangtahun Kelahiran untuk sahabat-sahabat saya yang lahir dalam bulan Ogos terutama untuk Wanie, Kak Tie, Azhan, Zie, Wana, Nad dan tak lupa adik kesayangan Syabilla.

Untuk Wanie....

Sorry atas kelewatan 'wish' sebenarnya tak disengajakan. konon nak jadi orang last untuk wish tapi belum sampai waktu aku dah lena dulu. Maaf banyak-banyak kalau terkecil hati...aku tak lupa & insyaAllah tak akan lupa.

Kalau diingat balik dah hampir 17 tahun tak kita kenal....zaman remaja yang penuh keseronokan. Tambah seronok sebab ada mung, Elon dan Jie. Aku tak ingat macam mana kita kenal tapi aku ingat dulu kita sama-sama minat KRU terutama Yusry.....tak leh blah siap ada 'Yuswanie & Yussyila' lagi. Memang suci betul time tu...kumpul gambar KRU dan buat kad raya untuk diorang...hahahah kelakar tapi itulah yang membuatkan kita baik kan.


Wanie, Jie, Elon & Aku
Punya ler suka kat Yusry siap suka tengok budak laki tingkatan 3 yang muka dia macam Yusry...dah lupa apatah nama budak tu. Mesti dia tensionkan slalu kena pandang...hahaha...(masa tu kita tingkatan 5 tak silap tak sedar diri nak SPM)...apalagi yea, haaa SA aku MM...tu pun lawak bila diingat balik. Memang tak matang betul time tu kan. Tapi seronok sangat.....
Paling tak tahan bila ada 'spotcheck' kelam kabut cari idea mana nak sorok album KRU tu. Ingat lagi tak buku scrap AWAS yang mung bagi kat aku dulu sampai sekarang masih ada. Kenangan paling mahal tuh. Ohh lagi satu yang best, zaman menulis surat pada 'pen pal' sekali rupanya penipu besar. Tapi kelakar sebab dia yang menipu tapi rasa tertipu hahahah ada hati kan?

Serius seronok mengenang zaman sekolah menengah time muda-remaja kita dulu. Sekarang mung dah jadi mak pada 2 orang budak comel dah. Sama tak dengan apa yang kita fikirkan dulu?

Tak siapa tahu apa yang akan berlaku pada masa depan, tapi aku tahu aku bersyukur ada mung sebagai sahabat.

Buat sahabat-sahabat semua doa saya semoga korang semua dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, dipermudahkan semua urusan dan diberikan kebaikan, kebahagiaan dan kejayaan di dunia dan akhirat. Terima kasih atas persahabatan ini. Semoga ia terus kekal hingga ke akhir hayat walaupun pertemuan jarang bertamu. InsyaAllah. Jaga diri baik-baik.

Aug 18, 2010

Bila Terbiasa

Ada masa laluan hidup berubah dan kebiasaan kita merubah, sesetengah orang perlukan bertahun untuk berubah dan ada orang perlukan kurang untuk mengubah kebiasaan itu.

Adakah susah dan senangnya untuk berubah bergantung kepada betapa bermakna atau tidak bermaknanya suatu kebiasaan itu dalam hidup kita?

Mungkin ya mungkin juga tidak...
Berhenti ketika masih dapat berhenti biarpun hampa

Bila terbiasa keseorangan
Kebiasaan menghilangkan erti perkongsian

Bila terbiasa kehilangan
Kebiasaan melupakan erti kehadiran

Bila terbiasa dilupakan
Kebiasaan meluputkan erti pertemuan

Bila terbiasa
Kebiasaan menjadi kayu ukur
Bukan lagi salah atau benar
Dosa atau pahala

“Seksinya pompuan tu pakai!” .... biasa didengar “Ala biasa le tu trend terkini...”
“Tak baik le makan berdiri...” ....biasa didengar “Tak apa, semua orang makan berdiri je...”
“Boleh ke potong line nih...” ....biasa didengar “Aku biasa je buat...”

Bila ingin melakukan perkara-perkara yang salah, kita sering merasa gusar tapi bila perkara-perkara itu pernah dilakukan oleh orang lain mengapa perasaan gusar itu terus lenyap. Adakah kita telah terlalu selesa dengan kebiasaan sehingga salah dan benar bukan lagi keutamaan?

Harapnya dengan kedatangan Ramadhan yang penuh barakah ini dapat kita sama-sama mengubah kebiasaan yang tidak elok kepada yang lebih baik. Semoga kita beroleh keampunan dari Allah s.w.t atas ketidakpedulian kita kepada kebiasaan yang tidak menguntungkan kita di akhirat kelak.

"Selamat Menunaikan Ibadah Puasa dan Terawih"

Jul 30, 2010

Benda kecil pun boleh buat anda gembira...kenapa pilih untuk bersedih?

Lama termenung depan monitor cuba ingatkan password nak access blog...dah lama tak buka, dah lupa...teruknya.

Makin tua makin penting untuk menjaga dan monitor pemakanan kerana kesannya lebih cepat dirasai bila usia hampir mencecah ke angka 3 di depan. Ini berdasarkan pengalaman sendiri bukannya dari kajian pakar jadi jangan gunakan penyataan ini untuk berdebat dengan saya ok. tak larat nak layan....hehehe....

Semakin usia meningkat semakin banyak yang saya faham, jadi jangan pandang rendah pada kata-kata "bila dah tua baru faham". Pemahaman tu bukan kerana tak cerdik tetapi itulah misteri ciptaan Allah. Sampai masa dan izin-Nya barulah kita akan benar-benar faham. Bukan setakat pemahaman minda malah fizikal dan rohani juga.

Bila masalah dan dugaan datang bertimpa ada kala buat saya rasa menyesal kerana ketika zaman budak sekolah dahulu selalu rasa sangat best kalau dah kerja dan dewasa (tak ada effect pun sebenarnya). Menjadi dewasa bukan sekadar fizikal tapi juga pertambahan tanggungjawab dan komitmen. Melihat dan mengalami sendiri tidak akan sama. Jadi kepada remaja-remaja diluar, tak salah kalau cuba untuk berfikir seperti orang "dewasa" tapi jangan cuba "jadi" dewasa sebab selalunya memang tak akan "nampak" dewasa pun.

Sekarang bila tengok sesetengah remaja yang cuba nak jadi dewasa buat saya rasa kesian. Angan-angan tinggi melangit tapi nak digapai dengan tangan. Eh jap, apasal dah jadi serius plak entry nih. Dah meleret...niat sebenarnya cuma nak berkongsi kegembiraan selepas menonton video yang sangat kelakar menghilangkan bad mood saya. Entah macam mana scene tu benar-benar buat saya gelak tak ingat.


Ini adalah sebahagian dari scene drama korea bertajuk You're Beautiful Episod 7 kalau ada yang tak puas hati nak tengok full episode kan. Agak kagum dengan kreativiti pengarah drama ni dan pelakon yang memegang watak "Hwang Tae Kyung" nih. Hahaha dialognya yang simple membuatkan scene tu jadi lebih menarik (berdasarkan subtitle ler!)....best gak kalau belajar bahasa korea kan...

Kejadian macam gitu agak bagus untuk orang-orang yang ada tahap "EGO" dan bangga diri melampau. Hahahaha.....langit tak selalu cerah!

Tapi untuk si EGO tegar macam-macam alasan diorang boleh bagi untuk menutup kekurangan & kesilapan seperti ini....contohnya dialihbahasa dari drama ini...kata Hwang Tae Kyung yang cool & sarcastis selepas insiden dikejar khindzir diperkatakan..."I wasn't running away...i was avoiding it!".....hahahaha yealah!!

Selepas menonton drama ni berkali-kali banyak benda yang saya fikir...nanti saya kongsi lain kali yup. Nak balik rumah dah....daaaaa...

Ops! harap anda juga dapat cari perkara-perkara kecil yang boleh buat anda gembira!!! Kegembiraan itu tidak mahal sebenarnya... :)

May 6, 2010

Tonton, Fikir & Rasa

Kebelakangan ini saya suka menonton drama Korea dan Taiwan secara online. Itu sebab sebenar mengapa saya selalu balik lambat, bukan disebabkan beban kerja. Juga untuk elakkan saya tidur jika pulang awal ke rumah. Tanpa teman aktiviti riadah juga tak menarik, jadi menonton drama atas talian adalah pilihan terbaik.

Kalau awal remaja dulu saya suka membaca novel-novel cinta yang ramai tahu lebih banyak dongeng, kesempurnaan ilusi dan bukan seperti hakikat sebenarnya. Bila menonton drama-drama cinta "happily ever after" tak banyak beza seperti membaca novel cinta. Hero dan heroinnya mesti kacak dan cantik. Kalaupun miskin mesti pandai kalau tak 100% perfect pun yang penting tetap menyerlah dari orang lain.

Begitulah manusia sering mengimpikan yang terbaik untuk diri sendiri dan orang yang disayangi. Itu lumrah kehidupan dan hakikat keinginan manusia sebenarnya, tiada manusia normal yang menolak kebaikan dalam hidup mereka. Kalau ada itu cuma alasan untuk menutup kelemahan atau mungkin juga untuk menjaga hati orang lain. Mungkin!

Mereka yang matang dan hidup berpijak dibumi nyata pasti dapat memahami semua itu dengan jelas. Menghadapi kebenaran yang pahit sebenarnya lebih menyenangkan dari menerima alasan indah yang tak logik dek akal. Alasan yang tidak munasabah ini, lebih menyakitkan untuk diterima.

Ada yang berkata menonton drama-drama begitu mensia-siakan waktu. Tapi bagi saya jika ada perkara positif yang dapat diambil dari tontonan tersebut dan dapat diaplikasikan dalam kehidupan maka tiada yang sia-sia. Apa yang dapat dipelajari itu juga terpulang kepada kebijaksanaan mereka yang menonton.

Selain melihat keindahan tempat-tempat yang dipaparkan, saya juga dapat menambah pengetahuan asas tentang budaya negara lain. Berdasarkan kedudukan ekonomi sendiri tak tahu bila saya mampu menjejakkan kaki ke sana, tetapi kurang-kurang saya mempunyai pengetahuan mengenainya. Beza paling ketara antara drama mereka dengan drama tempatan ialah kurangnya penggunaan bahasa 'orang putih'. Nampaknya mereka tak sependapat dengan kita, yang bila dikatakan orang moden kena cakap orang putihs....hehehe....

Mereka bangga dengan budaya dan bahasa mereka....bagaimana dengan kita?

Bila perlu dan penting dapat dibeza dan diletakkan pada tempatnya mungkin kita juga dapat menjadi seperti mereka.....

Dah tulis panjang-panjang tapi tak tahu nak letak tajuk apa sebab saya cuma tulis apa yang tiba-tiba terlintas dalam fikiran.....

Apr 30, 2010

Ulangtahun Abah ke-56

Catatan ini khas untuk abah tersayang.....

Selamat Hari Lahir!

Abah yang banyak memberikan pengalaman "ngeri" dalam hidup saya, tetapi kerana abah saya berani menghadapi "ketakutan".
Dulu saya sangat takut dengan abah hingga dari jauh bunyi tapak kaki abah pun saya dapat cam. Abah selalu membuat saya peka dan tangkas bertindak seperti memanjat jendela bilik bila tak sempat naik ke rumah bila keluar bermain sebelum waktu yang ditetapkan.

Abah mengajar saya perlunya ada sikap tidak mudah percaya, bila setiap kali balik dari kerja abah akan meletakkan tangan dibelakang tv untuk pastikan kami tidak menonton tv sebelum menyiapkan kerja sekolah. Kalau belakang tv panas, angin agak baik abah cuma akan marah tapi kalau angin tak baik tak dapatlah kami turun bermain petang itu.

Abah sentiasa membuat saya kagum bila beliau selalu dapat mengesan kami ada mengusik dan menggunakan barang diatas meja kerja beliau walaupun kami dah pastikan barang tersebut dah diletakkan seperti mana sebelum diambil.

Abah tidak pernah tak marah bila kami buat salah walau kesalahan sekecil menumpahkan air atas lantai yang basah. Tapi pelik saya tak pernah benci abah, seperti mana yang selalu ditonton dalam tv. Ada anak-anak yang sanggup pukul dan cederakan mak bapak sendiri bila dimarahi. Saya bukan anak yang baik juga sebab itu saya pernah merasa penampar dan rotan bulu ayam dari tangan abah (ops ibu juga tapi abah lagi banyak).

Saya bersyukur kerana Allah jauhkan perasaan benci itu dalam diri saya, Allah lindungi saya supaya bila dewasa saya dapat melihat erti "kasih sayang" disebalik setiap birat yang pernah singgah dibadan.

Semoga Allah berikan abah segala kebaikan yang ada didunia dan akhirat, dipanjangkan umur dan diberikan kesihatan yang baik.

Semoga Allah berikan juga kemudahan kepada kami untuk membahagiakan abah, mampu memberikan semula semua keinginan yang telah abah korbankan demi anak-anak abah.

Semoga Allah jauhkan kami dari menyusahkan dan membuat abah risaukan kami lagi....

Terima kasih Allah kerana berikan saya peluang untuk memahami hati seorang abah...
Saya sayang abah saya!!!!! :)

Apr 2, 2010

Doa Persahabatan


Sebelum bercerita panjang, kita sedekahkan Al-Fatihah untuk arwah Din Beramboi yang menghembuskan nafas terakhir awal pagi tadi. Walaupun saya bukan peminat arwah tetapi kadang-kala lawak beliau mampu membuatkan kita tersenyum dan ketawa. Pemergiannya secara tiba-tiba pasti amat perit untuk diterima oleh keluarga, rakan-rakan dan para peminat. Semoga mereka semua tabah menghadapi kehilangan ini dan sama-sama berdoa semoga roh arwah ditempatkan bersama orang-orang yang beriman. Takziah.

Pagi tadi sempat juga mendengar celoteh Kiran dan AG dalam perjalanan ke ofis bercakap tentang kehilangan. Ada pemanggil sampai menangis bila berbicara tentang kehilangan orang yang mereka sayangi. Entah bila semakin tua mungkin jiwa makin lembut, mudah menitiskan air mata bila mendengar cerita-cerita yang mengharukan. Hal yang sama berlaku semasa menjenguk Program STAR V7 adik-adik KLM di Kem Kaizen hujung minggu lepas. Melihat mereka bersama membuatkan saya teringat zaman bersama kawan-kawan KLM dahulu, saat manis yang tak mungkin akan dilupa sepanjang hayat. Kalau nak dicerita satu-satu memang panjang berjela-jela tapi saya pasti, mereka juga merasakan yang sama cuma sekarang masa dan komitmen menjauhkan kita.

Kenangan STAR V7


Bila dah bekerja, masa bersama kawan-kawan pun makin kurang tambah pula kalau yang dah berkeluarga. Bila komitmen dah bertambah, masa pun kurang apa yang pernah dilakukan dahulu hanya dapat dikenang dan diingati.

Jadi pada adik-adik yang masih belajar di universiti atau kolej, ambillah kesempatan untuk aktif dengan persatuan atau kelab. Banyak yang dapat kita belajar tentang kehidupan, yang tidak ada dalam silibus universiti/kolej. Gunalah peluang ini untuk mengenali diri sendiri, rakan-rakan dan masyarakat sekeliling kerana peluang tak selalu datang bergolek. InsyaAllah pengalaman dan skill yang kita dapat itu mungkin sedikit sebanyak dapat membantu kita menempuhi dugaan dan cabaran kehidupan mendatang.

Alhamdulillah, kalau dulu bersama KLM kini saya kembali aktif dengan @Lambaian dan paling mengembirakan bila dapat berprogram bersama kawan-kawan lama dan mengenali adik-adik KLM yang masih aktif sehingga ke hari ini. Perbezaan umur hampir 12 tahun bukanlah penghalang untuk kita membina ukhwah dan bekerjasama.

Kembali ke Kem Kaizen dengan beberapa alumni KLM benar-benar mengingatkan diri sendiri betapa bertuahnya saya mempunyai kawan-kawan seperti mereka. Setiap orang punya kelemahan, begitu juga saya dan mereka. Kami juga pernah bergaduh, berselisih pendapat dan kadangkala bergurau berlebihan (sampai ada yang berkecil hati) tetapi itu semua tidak pernah menggugat persahabatan kami. Kenapa?

Ukhwah kami datang dari susah payah, gelak tawa dan tangis duka yang dikongsi ketika berprogram bersama. Rakan yang sanggup susah dan senang bersama kita dari awal hingga akhir bukan senang untuk dimiliki dalam dunia sekarang. Disaat dunia mengagungkan kekayaan, pangkat dan nama, saya lebih bangga mendampingi rakan-rakan yang menganggap kasih sayang dan persahabatan adalah harta yang paling bernilai.

Bila keikhlasan dan kejujuran dijadikan tunjang dalam persahabatan, insyaAllah tiada halangan dan dugaan yang dapat memusnahkannya. Semoga kita semua diberkati dengan kawan-kawan yang bukan hanya akan memuji tapi juga yang akan menegur dan menasihati disaat kita leka dan alpa.

Suatu hari nanti saya berharap dapat berkumpul semula dengan semua geng Lambaian walau dimana pun mereka berada supaya ukhwah yang pernah terjalin tak akan terputus begitu saja.

Semoga persahabatan yang kita ada akan kekal sehingga ke akhir hayat

Mar 25, 2010

Tidak Seperti Biasa


Bila demam selalunya emosi juga akan terganggu...badan penat dan otak akan mula fikir macam-macam...

Kalau saya demam, nak jumpa orang pun tak ada mood, sisihkan diri dari orang sekeliling dan berkurung dalam bilik....sms dan call pun saya biarkan kecuali dari parents dan kawan baik je. Sebabnya saya terlalu mudah naik angin dan sensitif time ni.

Masa ni le mula rindu lebih-lebih kat ibu, abah dan budak ghemok. Kalau telefon siap boleh nangis. Hahaha.....pastu mula le fikir nak balik kerja kat kampung. Ramai orang yang kenal saya kata saya baik...tapi kalau yang kenal saya masa keadaan saya tak stabil ni mesti tak fikir macam tu...saya boleh menonong je jalan tanpa hiraukan orang, malas bercakap dan tak peduli apa yang orang kata....buat hal sendiri!

Tadi saya ada terbaca dalam satu artikel kesihatan, ada dinyatakan antara cara untuk memulihkan demam selsema memerlukan tidur selama 12 jam atau lebih setiap malam - yang ni memang tak ada masalah untuk diikuti :). Duduk dalam bilik yang panas dan lembap sebab boleh melancarkan pernafasan dan membantu menyingkirkan lendir dan kahak - ini susah sket bila waktu kerja sebab bila pasang air-cond nanti hidung mula tersumbat. Minum banyak air masak sekurang-kurangnya 8 gelas sehari - haa yang ini sangat susah sebab bila minum banyak air maka banyak kalilah perlu berulang ke bilik kecil. Memang tak tahan....

Apa pun bila sakit memang semua rasa serba tak kena. Tapi bila ada kawan-kawan yang selalu bertanya khabar sedikit sebanyak menyenangkan hati juga walaupun responnya tak serta merta. Terima kasih kawan-kawan yang mendoakan kesembuhan saya. Maaf juga sebab tak happening seperti biasa haha...bak kata Ain, "Kak Syila tak best bila demam...." ini dialog dia masa kami ke Jamuan Akhir Tahun dan Alumni KLM Ahad lepas.

Muka sembab bangun tido je terus pergi jamuan

Ok cerita sikit le pasal jamuan tu, sebenarnya hampir saja saya membatalkan niat untuk hadir tapi sebab KLM dan Ain yang sudi tumpangkan maka sampailah juga ke 'Retro Night' dengan baju Kebaya raya tahun lepas yang entah menepati tema atau tidak.

Walaupun mood sendiri tak meriah tapi jamuan malam tu tetap menghiburkan hati dan mengenyangkan perut. Dengan nasi goreng cili padi, ayam goreng rempah, mee kuah apa ntah namanya, pengat pisang, bubur kacang, kuih lupe nama hehehe dan kek coklat betul-betul buat perut sendat.

Persembahan nyanyian dan game "Bertukar" betul-betul mengamatkan suasana sebelum berganti sendu bila diakhiri dengan slot khas untuk menghargai pembantu felo penasihat KLM yang akan menamatkan khidmatnya bersama KLM secara rasmi. Untuk Alumni yang hadir mungkin tidak terasa tetapi untuk adik-adik mungkin sedihnya lebih sedikit.

Kebiasaan untuk bergambar beramai-ramai

Haa...adik-adik KLM kena join @Lambaian kerana bersama @Lambaian tak ada selamat tinggal :) kontraknya adalah untuk seumur hidup...

Tak lupa untuk adik-adik KLM yang akan grad sem ni tahniah dan welcome to @Lambaian :)

Mar 11, 2010

Billion words couldn't say just how I feel.....

Bila diri sendiri tidak dapat memahami kenapa dan mengapa kita ada sesuatu perasaan tu, bukankah amat janggal....
Paling sukar bila tak dapat buat orang lain faham apa yang hendak dikatakan....lebih teruk kalau penjelasan itu disalahtafsir pula kerana kegagalan kita menyampaikan perasaan itu dengan kata-kata....
Seperti bila kita masak pizza maggi dan kita kata sedap...adakah orang akan rasa 'sedap' itu seperti mana yang kita rasa.



Tak penting apa yang orang rasa kerana rasa kita yang akan kekal bersama kita sepanjang hidup....
Tiba-tiba rasa sendiri sangat kompleks.

Mar 10, 2010

Ubah dan Berubah

Update baru, ubah template?
Itu pun update gak kan biar up-to-date...hahah yealah sangat...
Banyak yang dah terjadi sejak post yang lepas....tapi biasalah malas nak menulis/menaip....
Hari ni sangat bosan...kepala blank, tak ada motivasi untuk buat keje....so blogging jap ler....
Kalau ubah rupa blog tapi perangai malas tak berubah tak bagus jugak....
Saya cuba ubah dan harap dapat berubah...

Biar saya ingat balik apa cerita-cerita best yang dah berlaku sejak post terakhir saya...jap eh kena fikir dan susun dulu...
Orait kita mulakan dengan Cuti Maulidur Rasul...oooh yang ni tolong jangan ikut ok!

Hari tu saya dan kawan-kawan @Lambaian dan adik-adik KLM telah pergi berkelah di Pantai Batu Layar, Kota Tinggi. Dah lama juga tak turun ke pantai kali terakhir pun bulan 6 tahun lepas semasa Program PERINTIS di Port Dickson. Suasananya memang best walaupun kami tiba lebih kurang jam 3 petang....seronok bergambar, berborak, bermain air dan permainan baru ciplak dari Jepun hahaha....walaupun itulah pertama kali betul-betul lepak dengan Radhi, Ain, Roza dan Sya tapi diorang semua cepat mesra dan kami rasa macam satu keluarga.....

Sampai je bergambar dulu....

Ni gambar paling best hehe.....idea Ain dan Sport....

Rojak buah antara hidangannya.....

Balik dari piknik, sempat dinner bersama dan sesi suai kenal dengan Nad, ahli baru Geng Lepak @Lambaian....hehehe....

Sampai rumah lena sampai ke pagi....esok tengaharinya dengan ditemani Ain, Roza dan Sya serta Sport kami ke Sutera Mall mencari pakaian untuk ke Majlis Anugerah Bintang Canselor (ABC), Kolej Tuanku Canselor pada sebelah malam nanti. Setelah penat menapak dari satu kedai ke satu kedai akhirnya kami berjaya melaksanakan misi masing-masing....kami singgah ke McDonalds untuk mengisi perut yang dah mula berkeroncong.....

Malamnya saya dan Ain, tiba lewat ke majlis ABC tapi nasib memang baik....rupanya majlis pun belum bermula (patut le tak rasa bersalah) hahaha....seperti biasa bergambar bukan kepantangan jadi inilah rupa-suasana-kebirahan kami warga @Lambaian-KLM-KTC....

Sebelum masuk ke Dewan Sultan Iskandar bergambar bersama adik-adik KLM....

Inilah meja Alumni Lambaian...


Bersama kawan-kawan Lambaian tak pernah tak seronok, tapi malam tu berganda seronoknya sebab menang cabutan bertuah dengan no. 249 dan lagi satu sebab Kelab Lambaian Masyarakat kesayangan kitorang menang Anugerah Kelab Terbaik untuk kali ke-4 berturut-turut...tahniah untuk adik-adik kami yang berjaya mempertahankan kecemerlangan KLM di peringkat Kolej. Harapnya KLM akan sentiasa maju ke hadapan dengan idea dan program-program yang dapat memberi manfaat kepada ahli, kolej, universiti dan masyarakat sekeliling.

Usai majlis saya, Ain, Nad dan Sport ke Restoran Agus untuk sesi lepak sebagai aktiviti penutup hari Sabtu dan pembukaan hari Ahad......hahaha melepak sampai kul 2 pagi dengan soalan teka-teki juga cerita-cerita zaman muda remaja....

Hari Ahad memang bangun agak lambat...tapi still awal dari hari Ahad sebelumnya itu pun sebab ada tetamu yang datang sekejap. Then baru teringat dah sebulan Putih tak mandi. Jadi dengan bersemangat mencuci Putih sampai berkilat luar dan dalam.

Syok mencuci sampai terbabas, ketika jam mencecah 1.45 petang barulah semuanya siap dan saya terkocoh-kocoh solat dan bersiap untuk makan tengahari di rumah Adam dan Kak Easy. Janji pukul 2 tapi jam 3 baru saya sampai....harap maaf yea....

Inilah hidangan lunch kami yang selepas itu dihidang pula dengan cendawan goreng, pisang goreng dan lupe apa lagi.....buah tangan dari tetamu istimewa petang tu.....


Tak habis setakat itu....sesi sembang saya dan keluarga Amani bersambung sampai ke hujung petang walaupun tetamu lain sudah lama beredar. Ketika jam hampir mencecah 7.15 mlm baru saya sampai ke rumah. Tak lama kemudian cadangan untuk ke Pasar Malam Skudai dan menikmati dinner di Tasik UTM di'on'kan. Saya sempat hubungi Kak Easy dan Ain, kami berjanji untuk berjumpa di pasar malam pula.

Sampai di Tasik jam 9.30mlm dengan Apam balik, Jagung Rebus dan Air Kotak Soya Season dan Ain pula membeli makanan yang sama cuma bezanya cara masak hahaha....

Tak silap time ni Aqil tengah ajak Cik Ain naik keretapi....


Sesi yang tak boleh dilupa bila diperbudak-budakkan oleh dua orang budak comel...Aqil & Ammar....kami diajak menaiki 'keretapi'.....destinasi ke kedai coklat dan aiskrim heheh...



Selepas itu ada pulak sesi diskusi berkaitan jodoh dan waktu itu terasa betapa panasnya cuaca sekarang!!!
Anyway hujung minggu yang sangat best secara keseluruhannya......

Feb 20, 2010

Cuti-cuti balik Kampung



Boring...
Kepala kosong...keje ada...tapi takde mood...
Motivasi tak berkesan...
Mungkin perlu cuti yang lagi panjang...mengada!

Putar balik memori balik kampung hari tu ada pengalaman agak ngeri juga sebenarnya. Kawan Billa yang follow kitorang terbabas di Sungai Lakit. Kereta agak teruk dengan tiga tayar pecah, cermin sebelah pemandu hancur, cermin depan dan sebelah co-driver pecah. Cermin sisi dua-dua terkulai dan bumbung kereta kemek. Tapi semua dalam kereta selamat cuma pemandu cedera sikit di tangan kanan.

Bila tengok keadaan kereta memang tak sangka penumpangnya tak apa-apa. Saya dan Billa rasa terkilan dan bersalah juga sebab tinggalkan diorang agak jauh dibelakang. Lama juga kitorang di tempat kejadian sebelum ke Balai Polis Paloh.

Sampai di rumah jam 5.30 pagi, sempat berbual sekejap dengan abah, ibu dan Ijat sebelum tidur. Bangun-bangun je dapat breakfast yang paling sedap...sate ayam, nasi impit, roti bun dan kuah kacang ibu! Makanan kegemaran yang selalu ditunggu-tunggu. Kali ni abah dah siap-siap suruh ibu buat satu periuk besar khas tuk kitorang 3 beradik haha ibu pun terkejut macam nak buat open-house. Sebab tu kitorang boleh makan 4 hari berturut-turut....sangat best...terima kasih ibu...abah!

Pukul 12.30 tengahari abah ajak pergi ziarah anak angkat dia yang kemalangan pagi tadi...satu famili kena pergi selepas alasan penat tak diterima pakai. Balik dari Melor kitorang singgah makan Nasi Sumatera kat Arked Uda. Best jugak...kebetulan ada pakcik jual Jelly Kelapa....hah 10 bekas skali borong...tapi bekas dia 2 kali ganda dari saiz yang saya selalu beli di JB. Sedap pun sedap rasa air kelapa original.

Esoknye berjalan lagi pergi majlis pertunangan sepupu lelaki saya di Pulai Condong. Kononnya tak ramai sekali 12 buah kereta juga yang ikut. Rasa agak kekok bawak Alza Billa, orang dah biasa bawak kereta kecik tiba-tiba bawak saiz mpv. Hahaha paling kelakar bila nak keluar dari kawasan rumah yang kiri kanannya pokok getah dengan abah kat dalam kereta...kecut perut ooooo...

rombongan kami......

Bakal bapa mertua sarungkan cincin pertunangan....

Balik dari Pulai Condong kitorang ke KB Mall cari hadiah untuk kawan Billa yang juga baik dengan abah dan ibu. Abah belanja saya periuk nasi untuk rumah sewa... J lepas tu beli KFC untuk dinner. Ijat le paling happy sekali dapat apa yang diidamkan. Tapi bila sampai rumah agaknya dah penat sangat Ijat makan sambil menahan ngantuk. Kesian sangat kat budak ghemok....

Esoknya ke kenduri kawin kawan Billa...saya cuba juga untuk tak pergi tapi dapat jelingan so maknanya kena pergi jugak... jadi driver le sepanjang cuti 3 hari tu...rindu kat Putih...sian Putih kena tinggal tapi nak buat macam mana....sorry yea Putih...

Walau ke mana pun kita pergi, seronok mana pun hidup di tempat orang....tak akan sama dengan rumah keluarga. Inilah tempat yang paling selamat, seronok dan membahagiakan.

Miss them already....

Jan 21, 2010

Jemputan bagi pihak @Lambaian

Salam...

Istimewa kepada semua bekas ahli Kelab Lambaian Masyarakat (KLM), KTC, UTM samada yang dah daftar sebagai ahli @Lambaian ataupun tidak...

Rakan-rakan semua dijemput untuk menghadiri
Program Sehari Bersama @Lambaian: Mai Sembang Kerjaya dengan Kami...details program sila klik disini

Secara ringkas ia merupakan program rasmi pertama yang berkonsep santai dan bertujuan berkongsi pengetahuan, pengalaman, maklumat, pandangan, idea dan skill dengan adik-adik KLM berkaitan kerjaya masing-masing.

Jika tak berkelapangan pada siang hari
06/02/2009 (Sabtu) tu kawan-kawan boleh juga datang untuk bertemu mesra bergosip juga pada sebelah malamnya untuk jamuan BBQ di Tasik UTM dengan bayaran RM10 seorang (sori @Lambaian belum mampu nak fully sponsor). Pada yang dah berkeluarga pun boleh bawa isteri/suami dan anak masing-masing supaya kita boleh berkumpul dan berkenal-kenalan. Tak menjadi masalah dan jangan segan-segan.

Kita jumpa disana nanti yup.... :)

Jan 10, 2010

Ulangtahun ke-55: Cinta Pertama Kami

Selamat Ulang Tahun Kelahiran....
Tg Noorasnah Tg Abd Wahab - 10 Januari

Ibu cinta pertama kami...Syahrul, Syila, Syabilla, Syahril, Syamila dan Syahiran

Semoga Allah lanjutkan usia wanita ini yang telah melahir, membesar, mendidik dan memberikan segala yang ada demi anak-anaknya...

Semoga Allah ampuni, lindungi dan berkati wanita ini dalam rahmat dan redhanya seperti mana dia telah melindungi dan menyayangi seluruh keluarganya...

Semoga Allah pelihara dan jauhi kesusahan serta kepayahan dari hidup wanita ini kerana dia telah melalui banyak keperitan dan kesukaran demi insan-insan yang disayanginya...

Semoga Allah berikan wanita ini seluruh kebahagiaan, kesenangan dan kemudahan yang ada di dunia dan di akhirat seperti mana dia telah berikan seluruh hidupnya demi suami dan anak-anaknya....

Semoga Allah makbulkan semua impian wanita ini kerana dia telah korbankan segala keinginannya demi menunaikan kemahuan dan keperluan anak-anaknya...

Semoga Allah ampunkan dosa-dosa kami kerana pernah menyakiti hati wanita ini...tak mungkin dengan sengaja kerana dia adalah Ibu kesayangan kami...


*************************

Orang kata kajayaan dan kebahagiaan anak-anak adalah kejayaan dan kebahagiaan ibubapa. Saya tak tahu adakah selama ini saya banyak memberi kebahagiaan atau kesedihan pada Ibu.

Ada satu dendam yang masih tinggal, waktu tu saya masih di sekolah rendah. Ada satu insiden yang telah saya saksikan dan sampai sekarang saya tak dapat luputkan insiden itu dalam ingatan walaupun keadaan telah berubah. Riak kesedihan serta kekecewaan yang tergambar di wajah Ibu masih jelas dan itulah harinya saya telah berjanji pada diri...saya tak akan maafkan mereka sampai mati.

Walaupun saya tahu Ibu gembira dapat bertemu dengan mereka semula tapi setiap kali memandang mereka hati saya sakit. Insiden dulu seolah-olah ditayangkan semula di depan mata dan selalunya ia akan membuatkan saya hilang kawalan.

Saya tahu jika Ibu yang melalui boleh memaafkan kenapa tidak saya yang melihat tapi saya tak seperti Ibu...saya tak mewarisi sifat lembut hati dan penyabar Ibu...setiap kali kami bertemu mereka, tingkah saya pasti akan melukakan hati ibu. Saya kesal dan sedar ...tapi saya tak dapat lepaskan.

Saya harap Ibu dapat maafkan semua dosa dan kesalahan saya, walau apa pun yang saya lakukan tak pernah terniat untuk menyakiti hati dan menyinggung perasaan Ibu. Biarpun Ibu tak pernah luahkan tapi saya tahu Ibu sedih dengan sikap saya. Maafkan Lala bu...

Saya akan cuba lepaskan memori itu kerana saya sayang ibu lebih dari segala-galanya....

Jan 8, 2010

Potluck-Bowling-Lepak-Potluck-Futsal-Tido

Jadual weekand lepas agak full...sangat gembira menerima kedatangan Roza ke istana hinggap yang serba kekurangan ni....

Roza, Sport dan Usop sampai disini pada malam tahun baru...bestlah sebab Jumaat diorang cuti!
Tapi pagi Jumaat tu kesian Roza kena bangun awal ikut saya ke ofis...tapi tak ada le dia melepak kat ofis saya, dia pegi jumpa kawan-kawan di FKE dan breakfast dengan Sport dan Azwar.

Cuma time lunch tu saya dan Roza sempat pergi lunch kat rumah Kak Easy. Lepas tu masuk ofis balik tak dapat nak tengok Konsert Lelaki Ini Anuar Zain kat TV (Tek sempat sms bagitahu tapi sedih tak leh tengok gak). Lepas habis kerja terus ke Jusco tuk beli bahan-bahan membuat agar-agar cocktail. Roza pulak sambung berjalan dengan dua jejaka veteran tu...lepas shopping ambil Roza then terus balik ke rumah bersiap untuk ke potluck di rumah Ayu.

Sempat minta tolong Min, housemate saya untuk buatkan peta ke Pasir Gudang maklumlah kitorang semua tak pernah sampai ke sana lagi. Hampir jam 9 malam kami sampai di rumah Ayu...alhamdulillah dipermudahkan perjalanan kami. Memang riuh suasana potluck tu dengan kehadiran Kak Easy, Adam, Aqil, Amar, Roza, Kak Edd dan suami, Sport, Alan, Azwar dan Aizat juga. Paling mencuri tumpuan adalah keletah dua beradik Amar dan Aqil. Budak-budak memang sentiasa comel....(teringat kat dua budak dedeks yang dah lama tak jumpa, Enyel & Mia)

Banyak betul idea si Amar ni.....dan yang baju pink tu tuan rumahnya :)

Malam tu banyak memori lama dan cerita-cerita lawak yang keluar tak lupa cerita hantu gak sampai tak sedar dah hampir nak bertukar hari. Akhir pertemuan semua berjanji untuk berkumpul semula malam esoknya di rumah Adam & Kak Easy. Makan sedap lagi ..... :)

Sesi mengenang memori lama

Jadual Sabtu pula bermula seawal 7 pagi...saya sempat masak agar-agar Cocktail dan agar-agar Milo (teringat Tek) sebelum bertolak ke SO1 bersama Roza. Dari sana kami berkonvoi ke Danga Mall join pertandingan bowling dengan adik-adik Kelab Lambaian Masyarakat (KLM), KTC. Memang ramai...lebih kurang dalam 65 orang juga yang datang termasuk geng-geng @Lambaian.

Kalau dah nama Lambaian...tua muda sama jer......

Paling tak sangka dapat jumpa Hanif...dah lama gile tak jumpa dia. Niat asal untuk menjadi penonton tapi disebabkan Adam sekeluarga tak jadi hadir sibuk dengan persediaan untuk potluck pada malamnya terpaksalah saya menggunakan skill yang paling saya terer...strike ke longkang hehe....

Suasana memang meriah tempat tu bagai kitorang yang punya...dengan gelagat yang macam-macam tapi terima kasih pada Naufal, Syazreen dan Fateha ...adik-adik group saya yang sangat sporting walaupun first time kenal....sorry yea akak memang tak pandai main bowling ni!

Group saya...Syazreen, Fateha & Naufal

Lebih kurang jam 1.30 ptg kami bersurai, geng-geng @Lambaian berpakat lunch di K9 dengan misi mencari cendawan goreng tetapi tak kesampaian...cendawan goreng dah habis, yang tinggal hanya serdak jer..frust gak tapi happy kemudiannya sebab Din sudi belanja kami semua. Thanks Din...

Lepas lunch plan nak layan Avatar di U-Mall....hampa lagi sebab show paling awal jam 6 petang. So lepas solat kami berlima Roza, Sport, Din dan Usop tukar angin main game. Seronok gak layan bola keranjang dan gendang versi Jepun. Nasib baik ada Sport yang tolong translatekan kalau tak memang tak faham apa. Roza suruh saya cuba main racing car tapi serius tak pandai...biar budak-budak laki tu jelah main. Tengok pun rasa macam susah je hehe...tak minat...then abis main temankan Roza cari barang dan janji dengan yang lain untuk jumpa di warung goreng pisang pulak.

Geng-geng @Lambaian

Nasib tak baik sampai je kat parking warung hujan mula turun dengan lebatnya. Mula-mula semua setuju tunggu hujan reda tapi disebabkan tiada tanda-tanda nak berhenti maka kami pun menyusur le di kaki lima kedai. Memang kira kuat semangat juga ler...duduk makan di warung dengan air mengalir di bawah dan curahan air dari bumbung khemah yang sudah penuh....macam duduk makan kat sebelah air terjun pulak.

Mula-mula order cendol pulut...lepas tu kuih lak....Roza siap kira jari nak cukupkan RM10. Bayam celup tepung, cendawan goreng, jemput-jemput, pisang goreng dan keropok lekor. Banyak betul makan sampai tegang perut. Sesi melantak-borak-gelak-mengenakan orang memang best tambah gamat bila datang lak si 3A...Azwar, Aizat dan Afiq...penat makan dan penat gelak.

Lebih kurang jam 6 ptg kitorang bergerak ke rumah Adam & Kak Easy kot-kot ada yang boleh dibantu. Tapi nampak gaya semua dah tersedia jadi kami kembali ke rumah dahulu. Mungkin kepenatan seharian berjalan Roza terlena...masa berjalan sangat pantas rasa macam dah siap paling cepat rupanya lambat gak...alahai...