Jun 23, 2011

Terpengaruh ke???

Boring-boring selalu singgah kat ohbulan baca gosip haha...

Baru-baru ni kan kena demam Nora Elena, saya pun layan le jugak tapi minggu terakhir dah tak tengok. Plan nak tengok final episod je tapi tak tercapai gak sebab hari tu ter'join' Mai dan Nudrah shopping kat Tesco Kulai...besssst :)

Berbalik pada cerita asal, tengah2 layan baca gosip sekali tertarik hati nak sambung baca post yang ini. [nak tau lanjut kena klik]

Gelak sampai berair mata bila baca surat yang dihantar oleh Pn. Nowa. Tak sangka begitu kuat sekali pengaruh drama Nora Elena nih, sampai ada yang tergerak hati untuk hantar surat (kalau betul surat tu wujud). Emmm ada betulnya juga ulasan Pn Nowa tu.

Masa saya layan beberapa episod drama tu ada le gak terberangan bestnya kalau dapat suami macam Seth Tan. Tapi sekejap je la sebab logik akal tak dapat bersetuju dengan banyak adegan romantik yang secara realitinya sukar untuk dijumpai terutama pada lelaki melayu. Tak tahu le kalau lelaki dari keluarga campur ni peratus untuk wujud tu lagi tinggi [sbb seth tu kan mix cina + melayu].

Akal saya masih waras untuk setkan dalam kepala itu CUMA CERITA. Cerita bererti ada realiti + imaginasi. Tambahan lagi drama itu adalah adaptasi dari novel maka makin jelas sumbernya. Biasa le kalau baca novel salah sorang hero or heroin mesti ada ciri-ciri cantik, sopan-santun, bijak, kalau tak kaya pun akan kayalah nanti, bak kata perfectlah kalau keduanya bersatu. Dunia sebenar ada ke pasangan manusia yang sempurna camtu???...

Saya yakin kebanyakan gadis dan wanita di luar sana berfikiran seperti saya. Kalau ada yang terpengaruh begitu sekali seperti yang diulas oleh Pn Nowa agak kesian le. Nampaknya gadis/wanita/lelaki/isteri/suami itu belum matang dalam menilai kehidupan sebenar.

Adegan paling tak leh blah, bila nora terseliuh tu...geli le sampai kena layan macam tu sekali. Tak rimas ker??? hehe takpe la tu kan CERITA jerrr..okeh.

Oh kalau diberi pilihan nak suami macam Seth Tan tak? emmm TAK kot hehe jangan marah yea ni cuma pendapat peribadi.

Lapar le kena gi lunch ar, makan Cadbury Mixed Nuts je rasa macam tak cukup nih!!!
daaaa...

2 comments:

  1. aku punya la excited sampai gi carik novel tuh.. semua kedai sold out... dah abis cite dia baru dpt beli... lom start baca pon lagi haha.. takde masa la skrg nk baca²... bukan zaman dolu² yg asik berkepit ngan novel jah...

    ReplyDelete
  2. hehe aku layan buku motivasi plak sekarang...

    ReplyDelete