Jul 7, 2009

Catatan Seorang Pelajar : Kelas Kedua

Agak lambat keluar dari ofis, jadi berlari lebih laju hari ini. Sampai ke platform 5 tren baru sampai…sekali lagi berlari-lari dan sempat masuk sebelum pintu ditutup. Nasib baik awal beberapa saat, kalau tak memang lama lagi kena menunggu. Terlelap sekejap dalam tren shutter hentian terhad tu yang hanya berhenti di beberapa stesen sahaja.

Hari ini naik bas dari komuter, tapi kena beli kad touch n go sebab diorang tengah try system bayaran pakai kad le pulak. Adoi macam-macam dugaan betul! sampai kat section 2 dah pukul 6.15 ptg. Ambil bas ke UiTM dan 6.40 ptg baru sampai ke fakulti tapi sebelum tu berdebar se”round” sebab bas tu pulak ikut laluan lain, masa saya datang dulu bas ni tak ikut laluan ni pun. Nasib baik saya cam kolej Perindu tu kalau tak ntah ke mana-mana le nanti.

Mula-mula tu saya ke kelas business law dan jumpa Aini di situ tapi lecturer tak datang lagi. Kitorang pelik sebab kawan yang lagi sorang tak ada kat situ. Agak lama baru kitorang cuba ke kelas management, dari balik tingkap kecil kat pintu tu ternampak Ina di dalam kelas. Emm salah kelas rupanya kitorang ni, dengan bacaan bismillah saya ketuk pintu dan masuk. Nasib baik lecturer tu memandang kami dengan senyuman.

Selepas menerangkan silibus dan pembahagian markah kami mula belajar chapter 1 sampai habis. Di akhir kelas Pn N telah mengejutkan kitorang bila dia meminta kami mengeluarkan kertas untuk pop kuiz pertama. Rasa nak gugur jantung…memang lrt betul hari pertama dah da kuiz…pop plak tu hahaha tapi kerana masalah teknikal kuiz tu dibatalkan. Syukur Alhamdulillah…..

Ada satu cerita menarik yang saya nak kongsi dari pengalaman Pn N semasa dia belajar kat oversea dulu. Meremang bila dengar cerita dia dan kemudian buat saya terfikir betapa ruginya kita sekarang…tunggu kat entry baru nanti hehe...sekarang tak leh fokus...

No comments:

Post a Comment