Jul 1, 2009

Bila Abah Pencen - Apa Motif?

Benda pertama yang saya perasan bila balik ke kampung selepas abah pencen, ada 2 topi keledar di atas kabinet bersebelahan pintu utama. Emm saya melangkah ke dapur apa yang saya fikirkan tepat, ada sebuah motosikal di situ.

Lalu dengan gaya CNN saya bertanya pada Ibu, “Bakpo abah beli motor?”
Jawab Ibu, abah cakap naik motor jimat minyak.
Ooo so saya tanya lagi “Abah gi atar Ijat skoloh nga motor ko?”
Ibu cakap tak, sebab takut tak selamat untuk Ijat

Dekat-dekat Zohor ternampak abah bersiap-siap nak ke masjid.

Saya tanya Ibu lagi, “Abah gi masjid nga motor ko?”
Ibu jawab tak, sebab lately banyak motor yang kena curi area masjid tu.
“Pastu abah bawak motor gi mane?”
“Gi pusing-pusing area kampung le!!”
jawab Ibu sambil menahan senyum tapi tak sampai sesaat kami sama-sama tergelak besar. Tak faham motif…hehe

No comments:

Post a Comment