Jan 8, 2010

Potluck-Bowling-Lepak-Potluck-Futsal-Tido

Jadual weekand lepas agak full...sangat gembira menerima kedatangan Roza ke istana hinggap yang serba kekurangan ni....

Roza, Sport dan Usop sampai disini pada malam tahun baru...bestlah sebab Jumaat diorang cuti!
Tapi pagi Jumaat tu kesian Roza kena bangun awal ikut saya ke ofis...tapi tak ada le dia melepak kat ofis saya, dia pegi jumpa kawan-kawan di FKE dan breakfast dengan Sport dan Azwar.

Cuma time lunch tu saya dan Roza sempat pergi lunch kat rumah Kak Easy. Lepas tu masuk ofis balik tak dapat nak tengok Konsert Lelaki Ini Anuar Zain kat TV (Tek sempat sms bagitahu tapi sedih tak leh tengok gak). Lepas habis kerja terus ke Jusco tuk beli bahan-bahan membuat agar-agar cocktail. Roza pulak sambung berjalan dengan dua jejaka veteran tu...lepas shopping ambil Roza then terus balik ke rumah bersiap untuk ke potluck di rumah Ayu.

Sempat minta tolong Min, housemate saya untuk buatkan peta ke Pasir Gudang maklumlah kitorang semua tak pernah sampai ke sana lagi. Hampir jam 9 malam kami sampai di rumah Ayu...alhamdulillah dipermudahkan perjalanan kami. Memang riuh suasana potluck tu dengan kehadiran Kak Easy, Adam, Aqil, Amar, Roza, Kak Edd dan suami, Sport, Alan, Azwar dan Aizat juga. Paling mencuri tumpuan adalah keletah dua beradik Amar dan Aqil. Budak-budak memang sentiasa comel....(teringat kat dua budak dedeks yang dah lama tak jumpa, Enyel & Mia)

Banyak betul idea si Amar ni.....dan yang baju pink tu tuan rumahnya :)

Malam tu banyak memori lama dan cerita-cerita lawak yang keluar tak lupa cerita hantu gak sampai tak sedar dah hampir nak bertukar hari. Akhir pertemuan semua berjanji untuk berkumpul semula malam esoknya di rumah Adam & Kak Easy. Makan sedap lagi ..... :)

Sesi mengenang memori lama

Jadual Sabtu pula bermula seawal 7 pagi...saya sempat masak agar-agar Cocktail dan agar-agar Milo (teringat Tek) sebelum bertolak ke SO1 bersama Roza. Dari sana kami berkonvoi ke Danga Mall join pertandingan bowling dengan adik-adik Kelab Lambaian Masyarakat (KLM), KTC. Memang ramai...lebih kurang dalam 65 orang juga yang datang termasuk geng-geng @Lambaian.

Kalau dah nama Lambaian...tua muda sama jer......

Paling tak sangka dapat jumpa Hanif...dah lama gile tak jumpa dia. Niat asal untuk menjadi penonton tapi disebabkan Adam sekeluarga tak jadi hadir sibuk dengan persediaan untuk potluck pada malamnya terpaksalah saya menggunakan skill yang paling saya terer...strike ke longkang hehe....

Suasana memang meriah tempat tu bagai kitorang yang punya...dengan gelagat yang macam-macam tapi terima kasih pada Naufal, Syazreen dan Fateha ...adik-adik group saya yang sangat sporting walaupun first time kenal....sorry yea akak memang tak pandai main bowling ni!

Group saya...Syazreen, Fateha & Naufal

Lebih kurang jam 1.30 ptg kami bersurai, geng-geng @Lambaian berpakat lunch di K9 dengan misi mencari cendawan goreng tetapi tak kesampaian...cendawan goreng dah habis, yang tinggal hanya serdak jer..frust gak tapi happy kemudiannya sebab Din sudi belanja kami semua. Thanks Din...

Lepas lunch plan nak layan Avatar di U-Mall....hampa lagi sebab show paling awal jam 6 petang. So lepas solat kami berlima Roza, Sport, Din dan Usop tukar angin main game. Seronok gak layan bola keranjang dan gendang versi Jepun. Nasib baik ada Sport yang tolong translatekan kalau tak memang tak faham apa. Roza suruh saya cuba main racing car tapi serius tak pandai...biar budak-budak laki tu jelah main. Tengok pun rasa macam susah je hehe...tak minat...then abis main temankan Roza cari barang dan janji dengan yang lain untuk jumpa di warung goreng pisang pulak.

Geng-geng @Lambaian

Nasib tak baik sampai je kat parking warung hujan mula turun dengan lebatnya. Mula-mula semua setuju tunggu hujan reda tapi disebabkan tiada tanda-tanda nak berhenti maka kami pun menyusur le di kaki lima kedai. Memang kira kuat semangat juga ler...duduk makan di warung dengan air mengalir di bawah dan curahan air dari bumbung khemah yang sudah penuh....macam duduk makan kat sebelah air terjun pulak.

Mula-mula order cendol pulut...lepas tu kuih lak....Roza siap kira jari nak cukupkan RM10. Bayam celup tepung, cendawan goreng, jemput-jemput, pisang goreng dan keropok lekor. Banyak betul makan sampai tegang perut. Sesi melantak-borak-gelak-mengenakan orang memang best tambah gamat bila datang lak si 3A...Azwar, Aizat dan Afiq...penat makan dan penat gelak.

Lebih kurang jam 6 ptg kitorang bergerak ke rumah Adam & Kak Easy kot-kot ada yang boleh dibantu. Tapi nampak gaya semua dah tersedia jadi kami kembali ke rumah dahulu. Mungkin kepenatan seharian berjalan Roza terlena...masa berjalan sangat pantas rasa macam dah siap paling cepat rupanya lambat gak...alahai...

2 comments: