Mar 31, 2009

“Dah besar nanti baru faham…’

Sangat malas untuk bekerja hari ni, badan rasa tersangat penat dan tak bermaya walaupun pagi tadi dah minum susu Anlene hehe..rindu dah nak lepak kat rumah, tengok tv dan baring-baring tanpa fikir pape. Tapi nak buat macam kerja dengan orang macam ni ar..

Bila dah penat sangat nak makan pun tak ada selera, yang bagusnya boleh berjimat sikit. Seminggu dua ni menu lunch & dinner cuma roti sapu planta dan kaya je. Tapi yang tak bagusnya, balik dari kerja terus landing atas katil. Sampai ada juga beberapa kali solat Isyak lagi dekat dengan subuh dari maghrib. Lani penat macam mana pun saya akan cuba bertahan tunggu lepas Isyak baru tidur, kalau tak jawabnya jadi kayu api kat neraka le.

Berdasarkan pemerhatian pada perubahan tingkah laku sejak semakin “tua” ni, banyak yang dah berubah, kalau dulu boleh stay up sampai 2 3 pagi tapi sekarang ni cepat sakit kepala kalau lambat tidur. Selera menonton pun lebih kepada cerita-cerita ringan yang tak membebankan otak. Kalau nak menonton movie pun cerita bercorak komedi jadi pilihan, tak kisah le komedi romantik ke komedi bodoh pun boleh layan. Time cuti pulak lebih suka berkurung kat rumah dari keluar berjalan-jalan tanpa tujuan. Pastu bila tengok cerita atau iklan sedih pun cepat touching. Tengok iklan susu Enfa pun boleh berair mata haha…

Itulah dulu saya selalu gelakkan ibu dan makcik-makcik saya kalau diorang cepat tersentuh, saya kata diorang ni lembut hati sangat tapi sekarang baru saya faham perasaan ‘tu’. Saya rasa situasinya sama macam bila kita cakap kat budak kecik “dah besar nanti baru korang faham”. Sekarang saya dah faham…betul-betul faham. Saya pernah tanya beberapa kawan dan mereka pun rasa macam tu juga, mungkin ini adalah salah satu kitaran semulajadi…yea ke???

No comments:

Post a Comment