Mar 24, 2009

Impian yang perlu dinanti…

Sangat tak suka kalau kena menunggu!!! Tahu tak penantian tu suatu penyeksaan, kalau tak, takkan ler ada perumpamaan macam tu. Paling tak suka bila menunggu, mesti kita rasa masa berlalu sangaaaaaat lambat. Kadang-kadang rasa macam tak bergerak pun ada. Tapi tak tau lah kalau orang yang tak sabar macam saya je yang rasa macam tu...

Apa yang saya tunggu ???

Haa…yang tu tak boleh bagitahu dulu, bila dah dapat hitam putih baru boleh umumkan secara nyata. Itulah masalahnya, nak tunggu black & white tu yang tak sabarnya. Harap-harap apa yang diimpikan akan menjadi kenyataan dan semua yang dirancang akan berjalan dengan lancar. InsyaAllah.

Hidup saya kebelakangan ini agak kelam-kabut sikit tambahan lagi weekand pun kena kerja. Nak buat macam mana dah namanya kerja dengan orang, suka ke tak suka ke kenalah buat jugak. Tapi kalau saya stress saya selalu fikirkan atau dengan perkataan yang lebih tepat, berangan tentang ‘impian’ saya itu. Kalaulah mimpi menjadi nyata, ada beberapa perubahan yang perlu saya lakukan antaranya mencari kerja dan rumah baru supaya senang saya menguruskan kehidupan baru nanti.

Setelah berfikir dengan semasak-masaknya dan menganalisis segala kemungkinan serta risiko yang bakal dihadapi, besar keyakinan saya untuk memulakan langkah baru. Walaupun agak sukar untuk membuat pilihan tapi telah tiba masa untuk saya menentang arus jika inilah yang terbaik. Ada sedikit rasa bimbang tapi saya tahu saya ada dahan untuk berpaut dan teman untuk berbincang.

Buat masa sekarang yang boleh saya buat ialah berdoa dan bersabar. Yang satu tu memang tak ada masalah cuma dari dulu sampai sekarang ibu selalu kata saya bukan ‘jenis’ yang penyabar jadi hanya Allah saja yang tahu betapa ‘seksanya’ saya sekarang…hehe…sabar je lah!!

No comments:

Post a Comment