Oct 23, 2009

Beraya & Assignment Mandarin

10/10/09 - Sabtu

Seawal 10 pagi saya dah ada di Puchong. Dalam mood raya ni kena kerja memang tertekan jadinya. Sepatutnya appointment saya sampai ke petang tapi mengenangkan janji pada Airin, saya arrangekan date lain untuk klien yang dah buat appointment sebelah petang tu.

Rasa tak sedap hati juga nak hampakan jemputan Abg Robin dan Airin yang selalu bagi support pada setiap program yang dianjurkan oleh @Lambaian.

Dalam duk beringat mengejar masa terbabas juga, biasalah macam-macam orang yang kita boleh jumpa jadi hampir pukul 2.30 ptg baru sampai depan rumah Sport. Dah le kawan tu ada majlis pulak pukul 4.30 ptg nanti. Ala-ala pecut juga untuk sampai ke Seremban.

Lebih kurang jam 4.15 ptg baru kami sampai ke tempat yang yang dituju dengan memfollow kereta kawan abang Robin. Ramai juga jemputan yang datang siap ada khemah cantik depan rumah. Paling menarik mee kari yang ada udang besar tapi rendangnya lebih membuka selera. Puding pun sodapp….

Tak lama kami disana, terima kasih banyak-banyak pada tuan rumah berdua…insyaAllah lain kali kitorang bawa geng @Lambaian yang lain sekali. Kebanyakkan dah ada plan sebab tu tak dapat ikut serta. Maklumlah raya belum habis, ingat nak snap dua tiga gambar tapi tetiba rasa segan lak hehe…


Keesokannya....

Pagi-pagi dah ada kat tasik Seksyen 7 Shah Alam untuk siapkan Assignment kelas Mandarin. Tetiba jadi pelakon pulak hari nih…tapi disebabkan masalah teknikal jadual shooting yang sepatutnya bermula jam 9 pagi terpaksa dianjak ke jam 1 ptg.


Saya dan Aini putuskan untuk habiskan masa menunggu tersebut dengan menghafal skrip dan mengulangkaji untuk writing test hari esok. Dah lama tak pergi tasik…emm teringat zaman kat UTM dulu kitorang selalu celebrate birthday geng Lambaian kat Tasik UTM. Seronok sangat masa tu…air garam!!!!

Aini, penulis skrip group kitorang....thanks wak

Cuma hari ni kitorang makan KFC a.m Riser tuk breakfast dan lunch sekali. Best juga sekali sekala study tempat terbuka macam ni.

Jam 1.30 ptg, Ina sampai dan kitorang mulakan shooting-ambil-sendiri-gilir-gilir pakai camera compact je. Tanpa tengok pun rasa sangat kelakar sampai sendiri segan nak tengok hasil akhirnya.

Jam 3.40 ptg kami singgah solat di masjid berdekatan dan ambil scene last kat sana konon-konon kat kawasan ofis, asal boleh tul!

Agenda selepas itu menuju ke Putrajaya, rumah kawan baik saya sejak dari sekolah menengah. Niat untuk “berjumpa” dengan baby boy barunya, Haris dan beraya juga.

Setelah beberapa kali berbalas panggilan dengan Elon, kami putuskan untuk berjumpa di Alamanda memandangkan saya tak pernah sampai ke sana. Kesiankan?

Tapi dugaan betul untuk sampai ke sana (terutama untuk orang yang buta jalan macam saya) sebab tak ada satu pun signboard yang boleh membantu menunjuk arah. Alamanda tu kat Precint berapa pun saya tak tahu. Dengan bantuan Elon dan suami barulah saya berjaya sampai dan kelakarnya dah nampak bangunan tu baru ada signboard bertulis Alamanda…tolong lerr!!!

Selepas mendapatkan hadiah dan makan barulah kami ke rumah Wanie. Memang seronok berborak dan bergossip, lama tak jumpa sampai lupa nak ambil gambar si kecil. Ketika jam menunjukkan 10.30 mlm barulah kami beredar. Thanks Ning…biskut sampan tu sedap arr!!!

Dalam perjalanan pulang, teringat kenangan zaman sekolah dulu. Sedar tak sedar dah hampir 12 tahun kita tinggalkan zaman tu dan alhamdulillah sampai ke hari ini persahabatan kita masih utuh.

Terima kasih sahabat :)

No comments:

Post a Comment