Mar 25, 2009

Tak de rezeki lagi...

Ini cerita semalam tapi sampai sekarang masih rasa macam.....geramnyer!!!
Begini, pagi semalam seperti biasa saya akan buka mail box dan cek kalau2 ada email yang perlu diberi perhatian segera. Sejak 2 minggu kebelakangan ni saya jarang berpeluang menjengah mail box setiap hari. Sedang mengecek tu, saya ternampak email "Jom makan tengahari bersama Anuar Zain di SDCC!::2604" apalagi tanpa membuang masa email tersebut terus saya buka.
Betapa excited bila melihat ada peraduan untuk memenangi pas jemputan makan tengahari bersama Anuar Zain di Sime Darby Convention Centre, dengan soalan yang sangat senang kecuali yang susah sket bila kena isi macam slogan kata "Saya adalah peminat Anuar Zain dan buktinya......" hehe walaupun saya tak de bukti yang kukuh sangat tapi saya memang peminat Anuar Zain.
Sambil berdoa saya jawab soalan yang sangat mudah tu dan isi ler slogan asal boleh (tak ingat dah apa yg saya tulis) dan baru je saya nak send barulah terpandang tarikh lunch tersebut adalah pada 9/4/09...alamak hancur luluh angan-angan nak lunch ngan Anuar Zain, waktu tu saya patut ada kat kampung!!! hilang semangat nak kerja pagi tu...memang spoilkan mood betol...
Memang tak de rezeki lagi nak tengok persembahan Anuar Zain secara live. Pernah sekali je saya tengok dia perform live kat Planet Hollywood dengan Dayang Nurfaizah. Time tu memang best sangat, itu semua jasa baik sepupu kesayangan saya Tek & tunangnya (pada masa itu) yang belanja saya masuk. Maklum le waktu tu student lagi, abis show je saya tumpang tido umah sewa kak Edd sebab nak balik asrama dah tak boleh nanti kena tahan. Kelakarnya kak Edd siap tanya saya..."Syila hisap rokok ke?" sebab baju saya berbau asap rokok...waktu tu saya rasa soalan kak Edd tak logik langsung. Tapi melihat muka kak Edd yang macam ragu-ragu tu saya terangkanlah juga situasi sebenarnya. Keesokannya sebab saya tak bawak baju spare maka baju yang berbau asap itu jugalah yang terpaksa saya pakai untuk balik ke asrama. Hampir habis setengah botol perfume saya sembur untuk hilangkan bau yang boleh menimbulkan keraguan yang munasabah pada rakan-rakan lain...mana tahu kan nanti boleh menimbulkan fitnah pulak...hehe
Bila le Anuar Zain wat persembahan yang tiketnya x mahal sangat...cepat le sket leh tengok. Kalau mahal-mahal ni, walaupun peminat setia fikir 2 3 4....100 kali gak... ahaks !

2 comments:

  1. hahaha... ingat kan cerita apa la.. hehe.. geram ek.. spoil mood ek.. alolo.. hehe.. meh ain nyanyi untuk akak..

    cintaku tak berdusta..
    tak mengenal endah..
    lalalala.. :P

    ReplyDelete
  2. Yealah kecewa tul, itu ler buah hati akak..wlpn 1000% confirm tak dapat tapi dia tetap di hati..haha
    Tq Ain tolong nyanyikan...but my favourite still "Mungkin"

    ReplyDelete