Oct 1, 2009

Happy Birthday Nik Mohd Izzat Syahiran

Raya ke-4, 23/09/09 – Ulangtahun kelahiran ke 11

SELAMAT HARI JADI BUDAK GHEMOK!!!!!!


Hari ini saya sepatutnya sudah bertolak pulang ke KL tapi berat sungguh rasa hati nak melangkah pergi ceh jiwang laks…

Lepas dua tiga kali melaung dari tangga rumah ke rumah depan bertanyakan plan sepupu saya untuk bertolak pulang maka dengan senang hati saya memutuskan untuk ponteng kerja esok! Jahatkan tapi tak kisah….

Kek Ijat dah beli semalam lagi tapi nak meraikannya bukan main susah. Mula-mula kena tunggu Along & Kak Long sampai dari Terengganu dulu pastu bila diorang dah sampai dalam kul 3 ptg tunggu Billa balik pulak sebab dia dah keluar ke KB dengan kawan-kawan. Dalam duk menunggu Billa, Aril pulak keluar beraya ke Pasir Putih.

Last sekali bagi mengelakkan Ijat yang dah hampir berpuluh kali bertanya bila nak potong kek saya dan Billa bawa dia keluar menghantar kawan Billa yang singgah ke rumah untuk menghadiri persandingan kawan diorang esok. Kemudian kami singgah ke Pantai Timur (Supermarket) di Pengkalan Chepa membeli hadiah-pilih-sendiri-tak-payah-balut untuk Ijat.

Yang kelakarnya mula-mula Ijat dengan gembira pilih buku mewarna Mickey Mouse tapi bila saya tunjukkan racing car terus dia bagi buku tadi pada Billa. “Kak Bi amik ar hok nih!”. Bertuah punya adik hehe…agak lama juga kami di sana Ijat terkejut besar ketika saya berhenti untuk mengisi minyak azan Maghrib berkumandang.


“Hah ore bang doh?” Tersentak saya dan Billa dan kemudian kami sama-sama ketawa. Ijat ni kadang-kadang memang sukar diramal.

Lebih kurang jam 8.30 malam baru acara bermula tanpa Along & Kak Long yang belum balik dari kenduri kawin kawan diorang sebab birthday boy dah mengantuk & tak sabar-sabar nak buka hadiah dah….

1 comment:

  1. Selamat Hari Lahir Ijat. Kak La jealous tu Ijat gemuk sebab Ijat jadi lagi comel dari Kak La. Hehehe.

    ReplyDelete