Oct 23, 2012

Subjek kehidupan - Hebat


Makin lama aku rasa hidup ini sangat amazing...

Walaupun status aku tak banyak berubah kecuali setiap tahun semakin tua dan tua...


walaupun tak makin kaya....

walaupun kerja pangkat tak tinggi...
tapi aku masih rasa hebat...

hahaha perasankah?


Aku rasa Pencipta aku sangat2 hebat...

Entah kenapa aku mula nampak setiap apa yang terjadi pada aku setiap hari adalah sangat menarik...

Aku mula melihat setiap perkara dari sisi yang berbeza...

Aku rasa mata aku terbuka luas...
Aku rasa otak aku berpusing...
dah macam satelit dah...

Setiap masalah yang aku nampak, dengar dan datang pada aku 

walaupun buat aku sakit kepala dan stress 
tetapi aku gembira....
gembira kerana aku masih hidup
gembira kerana aku masih dapat berfikir
gembira kerana aku masih dapat merasai
setiap rasa yang dianugerahkan Allah

Bila aku dengar talk Allahyarham Sheikh Ahmed Deedat, Dr Zakir Naik & Sheikh Yusuf Estes aku makin kagum.


Ya Allah...besarnya kurniaan-Mu pada mereka. Aku rasa aku tak mampu jadi seperti mereka tetapi aku harap aku dapat memahami apa yang mereka katakan. 


Macam mana mereka boleh ingat dan faham kemudian terangkan dengan mudah.


Allahuakbar...


No comments:

Post a Comment